By pozycjonowanie było skuteczne

Dlaczego część firm nie odnotowuje wejść na ich stronę internetową mimo iż są wysoko dla pewnych wyrażeń kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę? Odpowiedź jest bardzo prosta – mają źle dobrane słowa kluczowe. Można powiedzieć, że takie firmy wpadły w pułapkę pozycjonerów, którzy nie pomogli w dobraniu odpowiednich haseł, a przystali na te łatwe, nie wymagające od nich wiele wysiłku.

Sprawdzaj popularność wyrażeń kluczowych

Przed rozpoczęciem współpracy z jakimkolwiek specjalistą SEO należy zbadać rynek we własnym zakresie. W tym celu warto użyć narzędzia propozycji słów kluczowych Google. Wpisując interesujące nas hasła zobaczymy statystyki wpisywania ich przez użytkowników. Dodatkowo dostaniemy propozycje słów kluczowych odpowiadających wpisanym przez nas. W przypadku, gdy wymyślone przez nas hasło ma bardzo małą ilość wpisywania w ciągu miesiąca możemy od razu z niego zrezygnować. Należy pamiętać, że około 30-40% kliknięć przyjmuje strona znajdująca się na pierwszym miejscu. Kolejne pozycje pierwszej dziesiątki mają znacznie mniej wejść. Pierwsza trójka jest jeszcze na pewnym poziomie, ale dalsze strony przyjmują około 5% użytkowników. Wyjątkiem jest strona na 10 miejscu, na którą wg statystyk wchodzi około 8% użytkowników.

Pierwsze spotkanie ze specjalistą SEO

Mając wiedzę na temat popularności określonych fraz możemy spotkać się z osobami proponującymi nam pozycjonowanie. Ich wiedza może być duża i możemy wielu rzeczy z tego, co powiedzą nie rozumieć. Mimo to mamy haczyk na nich. Powinniśmy podać im nasze propozycje słów kluczowych. Jeżeli nie sprawdzą popularności haseł i wezmą je od nas w ciemno, to znaczy, że chcą zarobić łatwe pieniądze i nie obchodzi ich skuteczność kampanii. Oczywiste jest, że gdy wybieramy osobę względnie tanią, to po wbiciu naszej strony w 10 odpuści sobie. Warto więc, aby przynajmniej wyrażenie, pod którym wyświetlamy się wysoko było w miarę popularne.

Należy przestrzegać się przed nieuczciwymi zleceniobiorcami. Wystarczy być uważnym i umieć korzystać z narzędzia propozycji słów kluczowych. To daje nam przewagę przed rozmową z potencjalnym pozycjonerem. Jeżeli wybierzemy odpowiednią osobę, to reklama i marketing internetowy naszej firmy będzie stał na wysokim poziomie.